Vizitka - váš prvý dojem na obchodnom stretnutí
Uľahčite vášmu zákazníkovi alebo klientovi kontaktovať vás jednoducho a rýchlo. Vedzte, že vzhľadovo aj obsahovo pútavé vizitky sú stále tým najlepším spôsobom, ako na obchodnom stretnutí efektne poskytnúť všetky vaše kontaktné údaje.
Na základe vizitky zákazník vie „s kým má tú česť“ a zároveň si o vás urobí prvý dojem, preto nepodceňujte výstižný a moderný grafický návrh, profesionálnu tlač a kvalitný papier. Hoci grafický návrh vizitiek si môžete urobiť aj doma, výber vhodného papiera a tlač zverte do rúk profesionálom. Postaráme sa o to, aby vaše nové vizitky splnili všetky vaše očakávania, pričom využijeme všetky naše znalosti a technologické možnosti.
Vhodný rozmer a ideálny papier si vopred rozmyslite
Štandardný rozmer vizitky je 90 × 50 mm, prípadne euro formát 85 × 55 mm (rozmer podobný veľkosti kreditnej karty).
Vizitky štandardne tlačíme na kvalitný 300g/m² matný papier OLIN Smouth High White. Výhodou tohto vysoko hladeného nenatieraného papiera je certifikácia FSC® (Forest Stewardship Council), je vyrobený zo 100% ECF buničiny s obsahom eukalyptových vlákien. Vaše vizitky vám vytlačíme aj na kriedový lesklý alebo matný papier, štruktúrovaný alebo iný kreatívny papier, plast alebo kov.
Možnosti dizajnu vizitiek
- Tlač na vhodnom kreatívnom papieri, plaste, kove
- Vizitky tlačené na papieri MultiLoft, tzv. sendvičové alebo vrstvené vizitky
- Efektná tlač bielou, zlatou a striebornou farbou
- Lesklá/matná/Soft Touch laminácia – laminované vizitky sú chránené pred poškodením, znečistením a vlhkosťou. Sú pevnejšie vďaka čomu sa výrazne predlžuje ich životnosť.
- Zaoblený ľubovoľný počet rohov vizitky
- Zvýraznenie textu alebo grafiky parciálnym 3D liatym lakom
- Razba fóliou (zlatá, strieborná, holografická a iné)
Špeciálne povrchové úpravy a zušľachtenie dizajnu 3D lakom alebo metalickými fóliami robíme už od 200 kusov vizitiek.
5 tipov na efektívne používanie vizitky na stretnutiach
V dnešnom digitalizovanom svete, kde veľa činností prebieha online, nie je nič, čo by mohlo nahradiť osobné stretnutie a vzájomné rozhovory. V tejto oblasti hrá obchodná etiketa pri používaní vizitiek dôležitú úlohu. Práve vaša vizitka je spolu s emóciou z prvého dojmu to, čo po vás ostane, a preto je dôležité ju správne využiť.
1. Kvalitný papier a jedinečný dizajn
Vaša vizitka je vizuálnym reprezentantom vašej spoločnosti. Preferujte kvalitné materiály a dizajn, ktorý odzrkadľuje hodnoty a štýl vašej firmy. Kvalitná vizitka vzbudí dôveru a zaujme vašich potenciálnych obchodných partnerov.
2. Vizitka vždy po ruke
Zabezpečte si dostatočné množstvo vizitiek vždy v predstihu. Vyhnete sa stresu z ich nedostatku a budete mať istotu, že klientovi/zákazníkovi máte čo odovzdať. Svoje vizitky vždy bezpečne uchovávajte v elegantnom púzdre a poškodenú alebo pokrčenú vizitku hoďte rovno do koša.
3. Správne podávanie vizitky
Napriek faktu, že vizitku môžete odovzdať obchodnému partnerovi alebo zákazníkovi kedykoľvek v priebehu rozhovoru, ideálnym momentom je začiatok vášho rozhovoru. Symbolizuje to vašu profesionalitu a záujem o spoluprácu.
4. Aktualizované kontaktné informácie
Na vašich firemných vizitkách pravidelne aktualizujte kontaktné údaje. Nič nie je frustrujúcejšie pre vášho obchodného partnera ako neschopnosť vás nájsť kvôli neaktuálnym údajom.
5. QR kód a sociálne médiá
Na vizitke uveďte aj rýchlu cestu na vašu www stránku alebo e-shop v podobe QR kódu, prípadne aj odkaz na sociálne médiá. Umožníte tak vášmu klientovi rýchlym a jednoduchým spôsobom sledovať aktuality a novinky vašej spoločnosti.
Pamätajte, že dodržaná obchodná etiketa, spôsob používania vizitiek môže otvoriť dvere novým príležitostiam. Nezabudnite, že vaša vizitka je viac než len kus papiera – je to odraz vášho podniku a vášho profesionálneho prístupu.
Pri dodržiavaní týchto jednoduchých pravidiel môžete zabezpečiť, že váš prvý dojem bude silný a pozitívny, čo v konečnom dôsledku môže prispieť k úspešnému a dlhodobému obchodnému vzťahu.
Vedeli ste?
Dnes sú vizitky skoro každodennou súčasťou našich životov. Vedeli ste, že svoj pôvod majú v Číne a prvé použitie „navštívenky“ siaha až do 15. storočia? V Európe sa začali používať až v 17. storočí vo forme návštevných kartičiek, ktorými sa vzácna návšteva po príchode ohlásila. Vizitky (visiting cards) boli súčasťou spoločenskej etikety a predstavovali vysoké postavenie a sofistikované správanie.
Výhody obchodných vizitiek (trade cards) začali medzi prvými využívať podnikatelia v Londýne. Na svoje vizitky umiestňovali okrem reklamy aj mapu svojej prevádzky, pretože adresy ako ich poznáme dnes v tom čase ešte neboli zaužívané.